PROCES




Procedury szczegółowe dla poszczególnych grup zadaniowych:

1. Biografowie : 

Waszym zadaniem będzie opracowanie kalendarium życia i twórczości Tadeusza Michejdy na podstawie wszelkich dostępnych źródeł z uwzględnieniem:
a. okresu dzieciństwa i edukacji
b. działalności w czasie pierwszej wojny światowej i powstań śląskich
c. pracy architekta i przewodniczącego Stowarzyszenia Architektów Polskich na Śląsku
d. życia w czasie okupacji i rzeczywistości powojennej
Aby je zrealizować powinniście:
a. zapoznać się z biografią Tadeusza Michejdy na podstawie pozycji zawartych w podstronie: Źródła;
b. nawiązać drogą mailową lub telefoniczną kontakt z pracownikami Archiwum Państwowego w Katowicach, Muzeum Miejskiego w Zabrzu i archiwum Związku Architektów Polskich oddział Śląski w Katowicach
Efekty swojej pracy zarejestrujcie w postaci prezentacji multimedialne.

2. Historycy sztuki
a. stworzą archiwum fotograficzne dzieł Tadeusza Michejdy: zarówno architektonicznych jak i malarskich;
b. do każdego z nich sporządzą krótki opis i analizę;
c. korzystając z dostępnych źródeł literackich i czasopism okresu międzywojnia, a także szukając na stronach internetowych wypiszą znaczące cytaty mówiące o poglądach Michejdy na architekturę modernizmu. W swoich poszukiwaniach szczególną uwagę zwrócą na nowatorstwo konstrukcji i funkcjonalność jego projektów.
Efekty swojej pracy zapiszą w postaci prezentacji multimedialnej. 


3. Geografowie
Waszym zadaniem będzie stworzenie mapy, na której zaznaczycie miejscowości związane z życiem i twórczością architekta. Aby zrealizować to zadanie powinniście:
a. wyszukać na stronach internetowych budowle zaprojektowane przez Tadeusza Michejdę Michejdę
b. wyszukać mapę Górnego Śląska w okresie międzywojennym
c. nanieść punkty z oznaczonymi miejscowościami, związanymi z architektem 
 
a. odnajdą plany i archiwalne zdjęcia strony zewnętrznej, otoczenia i wnętrz szkoły w Zabrzu Kończycach, a następnie sporządzą współczesną dokumentację fotograficzną i filmową budynku;
b. porównają ją z materiałami i archiwalnymi;
c. następnie nakręcą film- przewodnik po szkole;
d. przeprowadzą wywiad z mieszkańcami Kończyc, w którym sprawdzą ich stan wiedzy na temat działalności Tadeusza Michejdy oraz miejsca szkoły w życiu lokalnej społeczności.


5. Informatycy
Po otrzymaniu materiałów od poszczególnych grup zadaniowych nadacie stronom internetowym jednolitą szatę graficzną i krój pisma. Waszym zadaniem będzie odpowiednie sformatowanie otrzymanych materiałów, a także skorygowanie ewentualnych błędów ortograficznych i stylistycznych